Pensionerad symaskin

Efter nästan 40 år i vår/Marias tjänst pensioneras vår/Marias symaskin. 

En symaskin varar ju inte i all evighet har vi/Maria märkt. Plötsligt en dag lade den bara av att fungera. Därför beslöt vi att pensionera den gamle trotjänaren efter nästan 40 år lång och trogen tjänst.

Jag skall erkänna att det är mest Maria som använt den. Men jag testade att göra ett knapphål en gång när den var ny samt att sy i en knapp. (Det fanns ett speciellt program för det.)

Innan vi överlämnar maskinen till andra högra makter, tänkte jag föreviga den och dess olika detaljer. (Hade inget särskilt för mig, så gillar jag att fotografera både det ena och andra.)

Så nu har jag ett gäng utvalda bilder att lägga in på denna blogg. Jag tänker inte beskriva vad vi ser på bilderna utan ser det mer som ett slags epitafium över en trotjänare.

När du pekar och klickar på bilderna kan du se dem i större format.

 



































0














































Här vilar nu en Brother i den kista i vilken den kom
till oss en gång.

Tack för lång och trogen tjänst och farväl.

Om några veckor bär det av till Portugal för både foto, (i viss mån), och rekreation. Mitt tips är att nästa blogginlägg kommer att handla lite om detta.


Lev väl, var snälla mot varandra och alla andra.
Yngve

 

Kommentarer