En onsdag som började med strålande sol. Mina fötter, fortfarande intakta, bar mig ner till Råstasjön och vidare bort mot Solna centrum. Det blev molnigare för vart steg. Promenaden tog väl en dryg timme. Under promenaden började det snöa. Låt vara lite bara, men snöade lika förb---t.
Jag började frysa. Satt fint med en latte i Solna Centrum innan jag tog bussen hem.

 Blev tvungen att plåta några Hägrar som balanserade på ett ben. Dom gör så. Träffade en gammal bekant och vi språkades vid en stund om "gamla goda tider". Tider blir alltid goda i efterhand. Sedan fortsatte jag promenerandet.

Nu lägger jag upp Hägerbilderna till allmän bestörtning.




Så gick denna onsdag. Återstår att se vad morgondagen bär i sitt sköte. Blir det nå't att visa upp?
Lev väl därute i verkligheten.


Kommentarer

  1. Svar
    1. Tack.
      Jag gillar Hägrar insåg jag plötsligt. De står och hänger i flock och verkar rätt avspända.

      Radera
  2. Kul stilstudie av dessa vackra fåglar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lasse. Hägrar är rätt coola fåglar faktiskt. Kul att jag har dem inpå knuten året runt.

      Radera

Skicka en kommentar