Skansendagarna

I vårens tid strövar jag gärna. Ett av mina mål brukar vara Skansen.

Jag lägger upp bilder från några av de vandringar jag genomfört i år. Där finns ju inte bara djur, även andra saker som visas i bilderna. Skomakarna fastnade jag för denna gång. Det lär bli fler besök där och hos andra hantverkare i framtiden. 
Med årskortet i hand traskar jag in alltid lika nyfiken på vad som bjuds.



När du pekar och klickar på bilderna kan du se dem i större format.

 

Rulltrappan upp till stadskvarteren och dagens
äventyr kan börja.

 Besök hos skomakarna. Blir fler besök
 så småningom.

Far och son. 8:e generationen som  är i
skomakaryrket.

Ser många bilder i denna mörka låga  byggnad.

Årets vildsvinskull vilar tryggt intill modern

Säga vad man vill, men söta är de.

Lodjuret spanar in mig, lunchen. 

Eller kanske denna.

Älgen ligger bara och tar det lugnt.

Älgmulen

Blåmesen tar gärna mat ur handen.
Men först kollar han att jag är att lita på.



Strax därpå tar den ett solrosfrö ur min hand.

Bugar, bockar och drar vidare.


Berguvens öga.

Berguven undrar vem den konstige fjäderlösa typen
är för en gynnare.

Blåmes igen. Kollar läget från Berguvens voljär.

Ett stycke högdragen Påfågel.

Lappugglan 

Matdags

Ännu har det inte öppnat fullt ut. 
Men snart nog är värmen åter och
karusellerna snurrar igen. Då hör vi
barnskratten igen.


Ja detta var några bilder från Skansen under mars månads besök. Framöver kommer det fler bilder från Skansen men även andra ställen jag brukar besöka under promenader då och då.

Alla vänner därute
ta’t lugnt.


 


Kommentarer