När det gäller bilder.

När jag fotograferar gör jag det av olika anledningar:
1: Hänförelse
2: Nyfikenhet
3: Dokumentation
4: Förmedla

Oftast har jag en eller ett par av kamerorna med mig. Dessa är:
1: Nikon Coolpix 3700. Fick jag 2003
2: Nikon D40X som jag fick 2007.
3: Lumix FZ 150 som jag köpte i oktober 2011.

Övriga kameror i samlingen används mycket sällan eller aldrig.

Lumixen har blivit min gatukamera, med en kraftig zoom och lite roliga möjligheter inbyggda.
Mina bilder arbetar jag med ganska sparsamt. Som analog fotograf i botten, försöker jag göra bilden klar redan vid fotograferingsögonblicket. Annars tar jag fram Photoshop Elements 10, som jag köpte nu i november 2011.

Min kamerasamling. Analoga och digitala.
Lådkamerorna, den till höger är min fars konfirmationspresent.
Den till vänster köpte jag på loppis i Norrskedika.I den fanns
en filmrulle som en kamrat framkallade åt mig.
Det fanns ingenting användbart på den.
Rullen är troligen från 60-talet. En 120 med
plåtbobin. De är numer av plast.

Finns det något mer sorgligt än en övergiven lekplats.
Jag känner hur gungorna längtar efter stoj och lek.
Jag gjorde färgerna lite gammeldags urblekta.


Vanliga företeelser kan te sig abstrakta. Ett veck i en gardin
kan bli till vad som helst i betraktarens ögon


Bilden av en blomma mot en pelare har en avsiktligt
rörelseoskärpa. Ett uttryck jag leker med av och till.
Det kommer säkert mer sådant.

När jag inte fotograferar tar jag gärna en bok och läser. Favoritförfattaren är oftast den jag just läser. I dag läser jag Zlatans bok.
Tack för nu. Jag återkommer med fler bilder då och då. Det kommer inga familjebilder utan mer annat. Dokumentära, experimentella, informerande eller bara "nyfikenpåbilder".

Kommentarer

  1. JAAAAAAAAAAAAAAAAAA, det fungera hur bra som helst nu - jippe :o))

    Ska bli underbart att följa din blogg min vän!!


    Ahhh, fyfasiken va roligt :o)))

    KRAAAAAAM Tammy

    SvaraRadera

Skicka en kommentar