En novembergrå promenad.

November är en grå månad säger man. Jag kan bara hålla med, i alla fall i dag. Förra året var det vinter så här dags. Men jag saknar den inte, vintern alltså. Hösten är mysig med sina färger mitt i allt det gråa. Sedan har vi dofterna i skogen av multnande löv med mer.  När jag går på promenad en grå dag som denna söker jag kontraster så klart.

Precis så här grått var det i dag. De två änderna är så
ensamma på Brunnsvikens yta. Två små prickar
som bryter gråheten. Kontrast.

Förra årets julbock verkar lite luggsliten där han står
och betar av ljungen i krukan. Jag skall kolla upp honom.
Bocken finns på Ulriksdals trädgård. Bocken är en kontrast.

Jag ser ett naket fruktträd. Inga blad, ingen frukt.
Många plåtburkar och annat. Kontrast.

En skata spanar in mig och kameran. Jag fick väl stå där i
tio minuter eller mer innan skatan fann ett visst förtroende
för min ringa person och lät mig fotografera.
Skatan är en skön kontrast i det gråa.

Slutligen stack tre nypon ut. De pockade verkligen
på uppmärksamhet.
Detta är också en fin kontrast.

Så ni ser att man alltid kan finna motiv även i en gråvädersdag som den i dag. Jag söker väl alltid något att glädjas åt i vardagen. Kontraster ger mig alltid energi att ta ett steg till, hela tiden.


Kommentarer