En kortare tripp till Albufeira i september

 En veckas sol, värme mat och strand.

Nästan ett år sedan senaste uppdatering, men nu är det dags igen.
 
Vi åkte ned en vecka i september. Coronaproblematiken gjorde det omöjligt i våras och under sommaren.
 
Men det skulle sitta fint i början av hösten tänkte vi och flög ner en vacker dag. Det hände sig att jag hade kamerorna med mig. En "gigant" Nikon P900 och en mindre men tålig Olympus TG-6 . TG-6:an tål vatten, sand och lite tuffare tag. 

Saknade jag något var det en liten streetkamera. Men det har jag ingen ännu. Man tager vad man haver och gör det bästa av det.
 Jag kan ju säga att vi hade en fin vecka men långa strandpromenader, god mat och bad. Som alltid, när man skall åka hem, känns tiden alltför kort även då den varit lång då och då.
 

När du pekar och klickar på bilderna kan du se dem i större format.

 






Bungyjump, inte aktuellt.
 












Innan vi åt, såg vi till katterna.








Blå

Grön

Så var denna vecka över och vi ser med tillförsikt fram mot nästa resa, när det nu blir. Vi har ju en pågående pandemi som bestämmer hur vi beter oss. 
Lägenheten vi hyrde kan vi hyra igen, om så är.
 
Det  var en skön vecka och resan ner och upp gick utan problem. Inte fullsatta plan alls. 
 

Tills nästa gång:

Lev väl, var snälla mot varandra och alla andra.

Yngve

 


 

Kommentarer