När jag ser allt i svart o vitt.

Kameran är på reparation och jag har abstinens.


När jag är utan kamera en längre tid, (har mobilen, men den räknar jag inte), får jag ett slags abstinens. (Kameran är på reparation sedan en dryg månad. Den har krånglat av o till sedan i våras. Har inte haft möjlighet att lämna in förrän nu. Snart är det åter tillbaka hos mig där den hör hemma.)

Det kliar i avtryckarfingret. Ögonen söker motiv. Jag går igenom gamla bilder och sorterar, flyttar och stökar till det ordentligt. Men planen är att det skall bli bra mycket bättre. Många bilder slängs, andra sparas i "titta på" mappar. Försöker sortera i någon slags motivrelaterad ordning. En del bilder är jag osäker på så de hamnar i mappen "Kanske slänga". 

Så finner jag en del bilder som kan omvandlas till andra, d v s svartvita, just nu. Har en del jag gjort i ordning för denna blogg. 

Under tiden fortsätter jag det digra jobbet att sortera mina bilder.

När du pekar och klickar på bilderna kan du se dem i större format.

 






















































Ha det nu så bra alla därute i verkligheten. Jag återkommer vid tillfälle med nya bilder, eller gamla omgjorda.

Lev väl, var snälla mot varandra och alla andra.

Yngve



Kommentarer