Här börjar sommarsäsongen 2013.

Det blev en lång väntan, men nu så...


...har den börjat, årets sommarsäsong på landet.

Som alltid börjar det med gräsklippning. Blomsterprakten bland våra Gullvivor missade vi i år. Men gräset har klarat sig fint trots att vi inte skött om det. (Förvånad?). Rododendron blommar fin i alla fall, även om vinterns snömängd knäckt en del grenar.

Började klippa gräset. Det är extra mycket jobb när det är så långt. Tvungen att köra med uppsamlare, annars blir det för mycket klipp som ligger som ett eget grästäcke och kväver det som skall upp till nästa klippning.

Sedan visar det sig att kyl/frys har gått sönder. Så då blev vi ju tvungna att åka iväg och köpa nytt. När det var klart tvingades vi bygga om lite i köket för att den skulle på plats också.   Det tog inte mer än ett par timmar. Men gräsmatta som är oklippt fick förbli så.

Västergöken började gala och i duell med en konkurrent. Det blev en liten film av det.

Under klippningen av gräsmattan  pockade en blyg liten gul pensé på uppmärksamhet. Självklart måste jag med försiktighet gå runt den. Närmast Pensén använde jag sax. Den står så vacker där den står.

Snart nog var det dags för celebert besök. Sötaste Bell skulle dyka upp med mor och far, bara för att snart nog dyka ned i sin egen badbalja.


Så. Nu har sommaren börjar på riktigt. Som jag har längtat.

När du pekar och klickar på bilderna kan du se dem i större format.

 

 Mycket gräs var det.


Rododendron Står i full blom.



En liten Pensé vill vara kvar.



Efter en varsam hantering lyser den gul mitt i allt det gröna.


Nu väntar vi på barnbarnet. 




 Nu sitter Bell i det sköna vattnet.



 Så återstod årets första grillning.
Sommaren förklaras härmed invigd.






Sedan, den sedvanliga frågan:
Måste du sätta dig mitt på mitt korsord?

Slutligen:

 Alla vänner därute
ta’t lugnt. 

Kommentarer

  1. Vilket paradis du har, käre vän!

    Och jag tycker det rä så kul med videofilmerna, Taccccck för att jag fick se :))

    Blev glad när jag fick besöka din blogg idag :)

    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Tack Tammy. Ledsen att det dröjt med svaret. Jag har varit rätt upptagen med massor av problem på landet. Saker som går sönder bl a. Mer om det i nästa blogg.
    Tack Tammy.
    Kramis
    Yngve

    SvaraRadera

Skicka en kommentar