När regnet öste ned.


En dag då regnet öste ned...igen! );-[


Det kommer dagar, som under denna sommar, då regnet öser ner och aldrig verkar ta slut. Jag sitter i stugan och kan inte göra särskilt mycket ute

Jag läser en bok. När den tar slut, tar jag en ny som också den tar slut så småningom.

Mina, icke vädertätade, kameror ligger och surar. Vill ju inte sabba dem i regnvädret. Men, något kan jag väl plåta ändå?

2009 "råkade" jag "spilla" lite vallmofrån i en av rabatterna. Det blev fina vallmoblommer av det, som av en händelse. Det blev några bilder på dem så klart. När blomningen var över stod där fina fröställningar. Jag tog ett antal som jag lät torka. Dekorativa saker.

Nu, tre år senare, föll mina irrande, sökande, blickar på dem där de står i sitt glas. Där hade jag bilderna, eller i alla fall något att leka med en regnväderssdag. Sagt och gjort. Jag lekte loss.

När du pekar och klickar på bilderna ser du dem i större format.

Vallmon är vacker och skir.

Regnet öser ned, en vanlig syn denna "sommar" 2012.
"buren" här är våra katters. Här sitter de hela nätterna
och bevakar. Kattluckan smäller av och till i den
annars så tysta natten.

Det blir väl en o annan bildmässig droppe att
rikta kameran mot.

 Då fann jag Vallmofröställningarna. Fram med
kameran och börja leka lite.














Så! Fler frön att fördela ut i bördig jord.

Efter regnskuren springer jag snabbt ut
för att plåta regnspåren.

Det börjar lätta upp i öster. Molnformationer
som dessa är så fina. Vill ju gärna trampa runt
lite bland allt det mjuka fluffiga.

Så fördrev jag åter en dag med sedvanligt regn. Fördelen med regn är i alla fall att jag slipper vattna. Men jag vattnar nog hellre om jag kan knalla runt på kamerapromenad. Men det blir nog bra med det, vad det lider.

Alla vänner därute:
 ta’t lugnt.



Kommentarer

  1. Du skriver så himla underbart!!

    och sen blir jag så inspirerad av dina vallmofrön, kan du inte så fler av dom? SÅ det blir en hel äng? :o+

    Dom är ävldigt vackra de där fröstängslena eller vad man nu kallar dom? :o)

    och dina bilder, blev kanoncoola!! Låt det regna mer då skpar Yngve guld :o)

    kramis!!

    SvaraRadera
  2. Tack Tammy, dina ord värmer. Det behövs denna bedrövliga sommar. Ja, bedrövliga dagar med regn och kyla. Visst finns det solskensdagar också, som när du publicerar nya undersköna bilder.

    Fast jag skall väl inte klaga egentligen. Jag har det bra mitt i all bedrövelse, för i september vankas sedvanlig portugalresa. Sandstränder långa, havsvatten som är varmt. God mat med ett gott vin...längtan.
    Kramis tebaka

    SvaraRadera
  3. Vallmofröställningarna är fantastiska! På vissa bilder ser de ut att vara växter från Myst-världen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mystvärlden ja. Ja kanske det. Kanske skulle jag leta efter mer mystlika saker i mitt begränsade universum? måste väl leta rätt på gamla mystspelet om jag har det kvar, bara för att åter inspireras.

      Jag lovar ha det åtanke.

      Tack. <3

      Radera

Skicka en kommentar