Nu och snart

Nu när vintern har släppt sitt grepp om mänskligheten, i alla fall om mig, och vi börjar leva upp till en nu vår och sommar, höst och...

Nä, nu skall vi inte förstöra den ljusa årstiden med sådan tankar. Jag har rotat runt bland mina bilder och tänkte delge några bilder av typen nu och snart. Jag tror ni förstår och uppskattar.

Nu
Kungsträdgården. Körsbärsträden ligger
i startgroparna och solen skiner.

Snart
Kungsträdgårdens körsbärsträd står i full blom till
glädje för oss alla

Nu
Lavendeln ser inte mycket ut för världen. Men under
ytan jobbas det hårt för att...

...Snart
blomma ut i full blom till glädje för, inte bara
människor utan även för insekter av olika snart. 
Nu
Oscar af Busksyhrén ser lite luggsliten ut där
han står inhägnad till skydd för hungriga animaler.

Snart
blommar han ut och sprider, inte bara glädje
utan väldoft också.

Nu
fyller Maria på fågelmataren till fåglars fromma.
Kanhända en och annan gläds också.

Snart
kommer väl vår kompis ekorren på att hans
skafferi är påfyllt och klart.

Snart
kommer även humlor att surra som galna
runt våra gull-, och trädgårdsvivor.

Alla vänner därute:
 ta’t lugnt.
Snart blir det sommar.


Kommentarer

  1. Snart känns väldigt långt borta, jag längtar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nina, tiden flyger, snart är vi där,
      sommar och sol
      och bad i pool

      Radera
  2. åååh vad roligt att se Nu och snart bilder :o)

    och nu är det snart min vän :o)

    Kramis Tammy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Tammy. Snart är snart här. I dag snöstorm lite, men det går åt rätt håll. Snart ligger jag på mage i naturen bara för att det är så jäkla kul o skönt. Morsar på alla småkryp, ber om ett leende och knäpper en bild eller många.
      Kramis
      Yngve

      Radera

Skicka en kommentar