Tack 2013 för ett bra år.

Så här dan före sista dan före 2014 gick jag ut att fotografera.


Den 30 december 2013 fick jag ett ärende till i närheten av Friends Arena i Solna stad. Efter att mitt ärende var slutfört och allt var väl, beslöt jag på gående fot att ta ett varv runt alltihop. Arenan, hotellet och Scandinavian Mall. Bara för att se hur långt de kommit. Bara för att stilla nyfikenheten.

Dessutom hade jag i julklapp fått vidvinkel och fiaheyeobjektiv till iPhonen. Vädret var på ett strålande humör och jag. Således ett utmärkt tillfälle att testa grejorna tänkte jag och gjorde så.

Med på denna resa hade jag även min Nikon, som gärna ville vara med på ett hörn. Så fick det bli.


När du pekar och klickar på bilderna kan du se dem i större format.

Ulriksdals station oftast utgångspunkt.


Målbron en bit på vägen.


Stortrappan upp till Arenan. Har trampats en del 2013.
Kommer att trampas även 2014.


Scandinavian Mall  under konstruktion.


Också en bit av Scandinavian Mall. Skall väl kläs
med något får vi hoppas. Bakom mig nu ser vi...


...Quality Hotel Friends.


Quality Hotel Friends.


 Hörnet av Quality Hotel Friends.


Fronten på Quality Hotel Friends.


Speglingar av Ballongbergen.


Bagartorp i fjärran.



Fick bara lust att ta denna bild. Avslöjande spegling.


Nu gick jag över till att plåta brodetaljer.








Byggställningen såg så ensam och övergiven ut.

När jag tog denna bild kom en väktare fram och
undrade vad jag höll på med. Jag förklarade att jag
var en galen fotograf. Han log och lät mig hållas.


Så nu en selfie med iPhone och fisheyeobjektivet.

Stort tack för nu, 2013. Ber att få återkomma 2014.


Gott Nytt 2014

Alla vänner därute
ta’t lugnt.

Kommentarer

  1. Älskar ditt sätt att fånga och se världen min vän!

    Och dina vinklar - ahhhhhh, alldeles underbarrrrra :)

    och alltid lika kul att läsa vad som händer hos dig och dina!

    Stor kram till er!!

    SvaraRadera
  2. Tack Tammy.

    Alltid kul att kunna glädja dig. Vinklar eller former intresserar mig. Kanske skall jag jobba mer med et framöver.

    Tack själv för dina underbara bilder 2013. Väl mött senare i Yngves vinklade år.

    Kramis

    SvaraRadera

Skicka en kommentar