Arenan innvigdes 2012-10-27

Jag har bevakat arenabygget från start.


När du pekar och klickar på bilderna ser du dem i större format.

Jag råkar bo så bra till att jag bekvämt har kunnat följa Arenabygget från start. Det har varit kul att se hur det vuxit fram, bit för bit. Jag har samlat allt i bilder med kommentarer i ett album på Picasa.
https://picasaweb.google.com/111978718328918984523/Arenabilden#

Så blev det då invigning den 27 oktober 2012. Självklart var jag där, lika självklart hade jag min promenadkamera med mig. Jag lägger upp några av bilderna här.


Arenan fylldes sakta men säkert.


Det kändes stort och mäktigt.

Norrköpings symfoniorkester på väg att inte sina
positioner i orkesterdiket.

Vi hade begåvats med s k glowsticks att vinka med.

Snygga scenarion bjöds vi på, hela tiden.

Imponerande samling med sina glowsticks.

Färger ändrades hela tiden via mängder av spotlights.

Kontrollerad pyroteknik hade man också. Det skapade
rökpuffar som sögs ut snabbt via ventilationen.

Jag tittar emellanåt upp i taket. Det blev lite effekter
däruppe också.

Efter pyroteknik, uppstår lite rökighet. Då blir ljusspelet
så fint så fint. Kommer fler bilder på det längre fram.

Sven-Ingvars körde lite femtiotalare. Då rullade det in
gamla bilar av fina märken.

Dansare iförda femtiotalskläder. Jag måste tillstå
att det skapade rätt mycket av nostalgi-
känslor där och då.

Så kom ljusspelet igång på allvar. Det blev också en
mäktig känsla att sitta rätt högt upp och känna
en lätt svindelkänsla när man tittade på ljusspelet.

Här är allt ljus riktat mot Loreen.

Kronprinsessan Victoria invigde arenan-

Därefter kom Roxette in och rev loss rätt ordentligt.

Om man inte visste att det var Roxette man såg, såg man
snart nog att så var fallet på den stora skärmen.

Så förbereder man de stora konfettikanonerna inför
den stora avslutningen.

Under tiden spelade Roxette och en och annan ur publilken
dansade med, hjärtligt och gärna.

Så kom konfettikanonerna igång på allvar.


Så var Arenan invigd. Så vände vi alla 45 000
hemåt i natten.


Ja, det var en trevlig kväll på många sätt i glada vänners lag. När vi utrymde Arenan, stämde några upp med AIK-sånger högt upp under taket. Med all rätt, detta skall ju bli AIK:s hemmaarena, så de borde väl fått vara med på något sätt kan jag tycka. Nu blev det några sanna entusiaster som ordnade det till slut. Tack för det grabbar.

Jag jobbar vidare med att fixa ett album med svartvita bilder.

Tills dess:
Alla vänner därute:
 ta’t lugnt.

Kommentarer